13 Noiembrie 2019

TEATRU: „Astăzi mai bine nu m-aș fi întâlnit cu mine însămi”

Spectacol de teatru„Astăzi mai bine nu m-aș fi întâlnit cu mine însămi”

Reprezentația face parte din din proiectul Memoriile Cetății - După 30 de ani al Asociației Timișoara 2021 - Capitală Europeană a Culturii care are ca temă Revoluția din 1989.

Ora 19.00

Locație: Timișoara Bastion - Corner Space, lângă Galeria Calpe.

Intrare liberă  

Despre spectacol

„Astăzi mai bine nu m-aș fi întâlnit cu mine însămi” este spectacolul ce pune în scenă cartea cu același nume a Hertei Muller și scoate în evidență universul sufocant, dus la absurd din ultimii ani ai comunismului din România.

Gândit și interpretat de către actrița Simona Măicănescu, piesa de teatru este centrată pe povestea unei femei care își dorește să iasă din coșmarul pe care îl trăiește, ascunzând în hainele pe care le coase pentru export, bilete disperate prin care cere ajutorul. Totuși, aceste mesaje ajung în mâna securității de atunci și este acuzată de trădare. Din echipa care semnează spectacolul mai fac parte scenografa Doina Levintza, coregrafa Silvia Călin și artistul vizual Radu Barbu. Piesa de teatru este un monolog interior al personajului principal, care introduce publicul în acea epocă, cu multă spaimă și teroare.

PRODUCȚIE: Fundația Doina Levința, adaptare după romanul omonim al Hertei Muller

Un spectacol de Simona Măicănescu, realizat cu sprijinul: Sanda Manu, Lars Norén și Cătălin Naum

COSTUM: Doina Levința

MIȘCARE SCENICĂ: Silvia Călin

LIGHT DESIGN/VISUALS: Radu Barbu

SOUND DESIGN: Pompilius Onofrei

DURATA: 1h

Simona Măicănescu a fost studenta marelui actor și profesor Octavian Cotescu. Ea a jucat în în filme românești: „De ce bat clopotele, Mitică?" (1982), „Sfârșitul nopții" (19823), „Unde la soare e frig" (1992), iar din 1993, s-a stabilit la Paris. Ea a jucat în piese de teatru și filme „Mellisol”, „Le grand patron”, „Spiral”, „The Stone Council”, „Splice”, „Call my agent”. Ea a jucat și la New York ca protagonistă a spectacolului „Fever/Febra” de Wallace Shawn, montat la celebrul teatru de avangardă LaMama.